Business for Breakfast

Měníme atmosféru podnikání v České republice k lepšímu

Kreativní vítr v BforB

Myšlenka vlastního ateliéru pro ně byla před několika lety sen, který Vlaďka a Bára z architektonického ateliéru Kreatier začaly realizovat ihned po jeho vyřčení. Nemá cenu čekat a odhodlávat se, říkají.

Kde jste našly odvahu k podnikání a opuštění původního zaměstnání?

B: Když jsem vyšla školu, o odpovídající zaměstnání v oboru bylo nouze a já jsem si začala klást otázku, jestli bych vůbec architektem měla být. Naštěstí jsem několikrát byla ve správný čas na správném místě a podařilo se mi získat zakázky na kterých jsem s podnikáním začala. Hned po té první jsem věděla, že bych se zaměstnat už nikdy nenechala. Ta radost z vlastní práce se nedá popsat.

 

V: Moje předchozí práce byla ve větším atelieru, kde jsem měla skvělé zázemí a velmi zajímavé zakázky. Rozhodnutí odejít tedy nebylo úplně jednoduché. Nějakou dobu jsem opravdu "seděla jedním pozadím na dvou židlích" :-). Vlastní zakázky mě však začaly pohlcovat a měla jsem chuť se jim více věnovat a budovat vlastní firmu.

 

Čím se Kreatier zabývá:

B: Máme, řekla bych, 2 hlavní specializace. Já mám na starost odvětví pasivních domů. Mám za sebou celou řadu školení, tisíce odrýsovaných hodin a nyní už i realizace pasivních staveb. Vlaďka je zase odborník v oblasti nábytkářské. Vyzná se v projektech interiérů všeho druhu, byty, kanceláře, showroomy atd. Obě jsme se v poslední době pustily do několika rekonstrukcí staveb a to nás hodně baví.

 

Ještě vám nebylo třicet a už máte svoji firmu, jak vás berou ostatní na trhu?

B: Nikdy jsem si nevšimla, že by byl nízší věk překážkou. Nelimituje nás věk. Myslím si, že je podstatné mít sebereflexi a sebevědomí zároveň, vědět, co zvládneme a co je lepší přenechat těm zkušenějším.

 

V: Naopak v mnoha ohledech může být náš věk výhodou. Nezřídka se na nás obrátí klient, který chce mladý a nezaujatý (nezkažený) pohled. Pokud děláte svou práci dobře, na věku vůbec nezáleží.

 

Proč jste se rozhodly pro BforB?

V:Bylo nám jasné, že nejsme schopny z vlastních zdrojů kontaktů vytvořit tolik zakázek, aby nás uspokojily. Později jsme si ale uvědomily, že v BforB jsme i z jiných důvodů. Díky BforB rosteme celkově, jsme schopny se odprezentovat, poradit se s ostatními o běžných podnikatelských problémech, inspirovat se úspěchy ostatních členů.

 

Jaké jsou vaše výsledky z BforB? Jste s nimi spokojeny?

B: Získaly jsme celkem za první rok 5 klientů a nyní v půlce druhého roku se počet zdvojnásobil. Vidíme, že nyní, v druhém roce členství, se začíná naše snaha zúročovat. Máme několik relevatních kontaktů, se kterými rozjíždíme zajímavou spolupráci, takže se máme na co těšit.

 

Jaké jsou vaše úspěchy i mimo BforB?

V: Těší nás několik realizovaných zakázek. Například showroom s kuchyňským vybavením v Pražské tržnici, pasivní rodiné domy a interiéry několika bytů, které neuvěřitelně prokoukly.

 

Jaké máte další cíle?

V: Chtěly bychom využít našich znalostí v oblasti pasivních domů. Jedná se nezastavitelný trend a my nyní máme na trhu výhodu, že jsme ho chytily včas. Přály bychom si například navrhnout pasivní bytový dům, či jiný větší projekt.

 

Základem spokojených členů je dobré vedení klubu BforB. Jedním z výborných manažerů našeho týmu, je například Veronika Honsová, spolumajitelka La Taupe. Veronice přináší její klub byznys, ale i přátele. Přečtěte si více v článku.

 

E-book zdarma

Jak získat
klienty networkingem

Získejte zdarma