E-book zdarma
Jak získat
klienty networkingem
V posledních letech se cestovatelské preference výrazně mění. Stále více lidí opouští tradiční hotelové resorty a all-inclusive pobyty ve prospěch autentických zážitků, které jim umožňují hlubší propojení s navštěvovanou destinací. Cestovatelé nyní touží poznat kulturní krajinu zblízka, spát a jíst u místních obyvatel a respektovat jejich zvyky a tradice. Uvědomují si, že nejcennější komoditou je čas, a proto volí dovolené plné skutečných zážitků místo pasivního odpočinku.
Místo přeplněných pláží ve Španělsku volí dobrodruzi surfování na divokých plážích Senegalu, kde mohou zažít nedotčenou přírodu a pohostinnost místních obyvatel. Podobně místo tradičních evropských metropolí objevují kouzlo vietnamského Hanoje, které kombinuje bohatou historii s pulzujícím moderním životem. Místo lyžování v Alpách volí dobrodruzi svahy v Turecku či Gruzii, které nabízejí méně přeplněné sjezdovky a jedinečné kulturní zážitky. Motocyklisté místo tradičních tras v Rumunsku objevují rozmanité cesty Indie, plné kontrastů a exotiky. A místo turistiky v Tatrách se odvážlivci vydávají na výstup na turecký Ararat, který nabízí nejen fyzickou výzvu, ale i duchovní obohacení. Tento trend reflektuje touhu po unikátních zážitcích a objevování skrytých klenotů mimo hlavní turistické trasy.
Místo pobytů ve velkých resortech a v přeplněných turistických oblastech, které sice nabízejí známé atrakce, ale často postrádají skutečnou autenticitu a místní atmosféru, dávají cestovatelé stále častěji přednost ubytování v malých vesničkách a tradičních guesthousech nebo apartmánech. Tato ubytování jim umožňují lépe poznat život místních obyvatel, jejich každodenní zvyky i tradiční hodnoty. Stravování u místních rodin nebo v tradičních hospůdkách pak nabízí nejautentičtější gastronomický zážitek a skutečně odráží chutě a vůně dané destinace. Takový přístup umožňuje cestovatelům na chvíli uniknout běžnému shonu a skutečně si vychutnat klidné a pravé prostředí navštívené země.
Borneo - Dotek divočiny
Nepoznána Tanzánie
S rostoucím povědomím o ekologických dopadech cestování se zvyšuje poptávka po udržitelných a ekologicky šetrných zájezdech. Cestovatelé hledají možnosti, jak minimalizovat svou ekologickou stopu a podporovat místní komunity. Například v destinacích jako Srí Lanka a Vietnam je běžnou praxí spalování plastů na ulicích, což má negativní dopady na životní prostředí a zdraví obyvatel. Turisté, kteří do těchto oblastí přinášejí osvětu o ekologických praktikách, mohou inspirovat místní komunity k udržitelnějšímu chování. V rámci našich projektů v Maroku jsme za posledních šest let dosáhli pokroku v práci s místními obyvateli na správě odpadu produkovaného našimi účastníky, čímž přispíváme k ochraně životního prostředí a podpoře udržitelného cestovního ruchu.
V dnešní době, kdy jsme neustále obklopeni technologiemi a online světem, roste mezi cestovateli touha po odpojení a návratu k jednoduchosti. Digitální detox se stává stále populárnějším trendem, kdy lidé záměrně volí destinace bez připojení k internetu či mobilního signálu, aby si odpočinuli od neustálého toku informací a sociálních médií. Tento přístup umožňuje hlubší propojení s místní kulturou, přírodou a přítomným okamžikem. Cestovatelé tak nacházejí vnitřní klid, zlepšují své duševní zdraví a vytvářejí si autentické zážitky bez digitálních rušivých elementů.
Dobrodružství na plachetnici v Karibiku
V různých životních etapách se lidé často ocitají v situacích, kdy jejich blízcí nemají možnost či chuť cestovat – ať už kvůli malým dětem, odlišným zájmům, nedostatku času či finančních prostředků. Tento stav vede k rostoucí poptávce po skupinových zájezdech, které umožňují jednotlivcům poznat nové, stejně naladěné lidi a navázat trvalá přátelství. Naše zájezdy za posledních devět let vytvořily mnoho takových vazeb; účastníci se pravidelně setkávají na dalších cestách i mimo ně. Dokonce jsme svědky několika svateb a narození dětí, které vzešly z těchto setkání. Tento trend potvrzuje, že cestování není jen o objevování nových míst, ale také o prohlubování mezilidských vztahů a vytváření nezapomenutelných společných zážitků.
Sjezdy řeky Salzy
Surfování v Maroku
Stále více podnikatelů a profesionálů spojuje cestování s budováním obchodních vztahů prostřednictvím tzv. networkingových zájezdů. Tyto cesty umožňují účastníkům sdílet zkušenosti, navazovat nové kontakty a inspirovat se v neformálním prostředí. Spojení dobrodružství s profesním růstem přináší nejen osobní obohacení, ale i potenciální obchodní příležitosti. Naše zájezdy jsou navrženy tak, aby podporovaly interakci mezi účastníky, což často vede k dlouhodobým spolupracím a přátelstvím.
Yacht Odyssey - Sáronský záliv
Karibik - Katamarán na vlnách
CoolCamp.cz není jen cestovní kancelář – je to komunita lidí, kteří sdílejí vášeň pro objevování světa jinak. Naším mottem je "Měníme volný čas v COOL zážitky", protože víme, že to nejdražší, co máme, je čas. Velmi si proto vážíme každého, kdo nám svůj čas svěří a rozhodne se vložit své dobrodružství do našich rukou. Každý náš zájezd je navržen tak, aby nabídl skutečný pohled na navštívené země, vytvořil prostor pro nová přátelství a podpořil udržitelnost. Přidej se k nám a objev místa, kde zážitky mají hloubku a cesta sama o sobě přináší změnu – pro tebe i pro svět, který společně poznáváme.
Jmenuji se Jakub Šedý a CoolCamp jsem založil ještě během studia na vysoké škole jako studentský projekt. Na VŠ tehdy nebyly žádné pořádné akce, jako jsou lyžáky či společné výlety, takže jsme si je s kamarády začali organizovat sami. Diplomovou práci jsem si vybral na téma společenské odpovědnosti cestovních kanceláří, a po jejím obhájení mi můj vedoucí práce nabídl finanční podporu na založení vlastní cestovky. A tak vznikl CoolCamp.
Dnes už CoolCamp vedu skoro 10 let, a přiznám se, že je to jízda jako na horské dráze. Občas si myslím, že to nezvládnu a celé dobrodružství skončí, ale pak se objeví další zatáčka, která nás žene vpřed. Řídím se heslem „I pád na hubu je cesta vpřed.“ Ani pandemie Covid, ani naše vlastní chyby nás nepoložily! Dnes je nás v CoolCampu už přes 30 nadšenců, a já sám jsem měl možnost objevovat mnoho destinací a vymýšlet spoustu nových výletů. Baví mě chaos, nové výzvy a především poznávání rozmanitých kultur.
Jak získat
klienty networkingem