Business for Breakfast

Měníme atmosféru podnikání v České republice k lepšímu

6 zákonů networkingu

1. Raději nesoudit

Nikdy nevíte, koho člověk zná, s kým vás může seznámit, nebo jaké zkušenosti za sebou má. Není výjimkou, že obdržíte ta nejlepší doporučení, rady a obchodní příležitosti zrovna od těch, o kterých jste si původně mysleli, že vám nemohou pomoci. Dopřejte lidem čas a vaši pozornost.

 

1. Raději nesoudit

Nikdy nevíte, koho člověk zná, s kým vás může seznámit, nebo jaké zkušenosti za sebou má. Není výjimkou, že obdržíte ta nejlepší doporučení, rady a obchodní příležitosti zrovna od těch, o kterých jste si původně mysleli, že vám nemohou pomoci. Dopřejte lidem čas a vaši pozornost.

2. Follow - up

Lidé pracně získají nové kontakty, ale pohoří na follow-up nebo když pokračují tím, že se snaží prodat. Pro získání kvalitních doporučení je důležité navázat na prvotní kontakt a vytvořit strategii, jak zůstat nadále v PRAVIDELNÉM kontaktu. Lidé nechtějí být prodáni a rozhodně nechtějí, aby se s nimi zacházelo jako s prospekty, avšak můžou se stát časem zákazníky nebo klienty. Vaším zájmem je poznat je, vytvořit důvěru a upevnit vztah s výhledem do budoucna. Berte networking jako váš marketingový prostředek a ne událost, které se zúčastníte.

3. Vím co chci

Mějte jasno v tom, s kým přesně potřebujete navázat kontakt, aby mohla vzniknout nová zakázka. Zjistěte, z jakého oboru máte nejvíc zákazníků. Podívejte se na to, co mají společného vaši zákazníci, co je spojuje? Vyberte si své ideální zákazníky sami – koho chcete, aby se vaším zákazníkem stal? Zaměřte se na budování vztahu s těmi pravými.

4. Naslouchejte a zajímejte se

Schopnost naslouchat je jedna z nejdůležitějších schopností, která vám v získávání nového byznysu díky networkingu pomůže. Stojí za to se ji naučit a neustále zdokonalovat. Není to o tom poslouchat, co je řečeno, jde o porozumění a vnímání toho, co opravdu člověk říká. Jedině tak zjistíte, co je pro člověka důležité, na čem právě pracuje, co k tomu potřebuje a můžete tak nabídnout svoji pomoc a podporu.  Máte dvě možnosti, můžete být zajímavý člověk, nebo člověk, který se zajímá - je to vaše rozhodnutí.

5. Hovořte o tom, co děláte

Hovořte z hlediska výhod, které můžete nabídnout svým klientům, dodavatelům, zákazníkům a kontaktům. Hovořte nadšeně a buďte specifičtí, ale nezacházejte do podrobností na prvním setkání. Snažte se vyjádřit co je na vašem podnikání unikátní? Jaké jsou vaše plány? Co je pro vás důležité?  Mějte jasno v tom, komu chcete být doporučeni a s kým se potřebujete seznámit velmi specificky, protože KDOKOLIV se nikomu v hlavě nevybaví.

6. Dlouhodobé myšlení

Nebuďte lovcem největšího množství kontaktů. Raději si vytvořte dlouhodobý přístup, založený na postoji „Jak Vám mohu pomoci“. Efektivní je zaujmout „hospodářský“ přístup k networkingu = zaměřit se na pěstování vztahů pro budoucí dlouhodobou sklizeň výsledků.

Business for Breakfast Česká republika

E-book zdarma

Jak získat
klienty networkingem

Získejte zdarma