Business for Breakfast

Měníme atmosféru podnikání v České republice k lepšímu

6 zásadních chyb networkingu (2. část)

Autor: Ing. Barbora Štanglová, redaktorka

Nedávno jsme vám představili první tři zásadní chyby v networkingu, které by mohly mít za následek váš neúspěch v získávání důležitých obchodních kontaktů a následném budování vztahů. Nyní je tedy na čase odhalit i zbývající tři.

1.      Nenaslouchání

Schopnost naslouchat je jednou z nejdůležitějších schopností, které máme. Díky ní a jejímu dalšímu rozvíjení můžete mnoho získat. V životě a byznysu totiž velmi často nejde o to, co je řečeno, ale o porozumění a vnímání toho, co vám druhá strana říká. Opravdové naslouchání vyžaduje vaši plnou pozornost. Obvykle totiž lidé neposlouchají, protože jsou příliš zaneprázdněni sami sebou a svým přemýšlením, jak budou v konverzaci pokračovat. Tím, že si tuto chybu uvědomíte, dokážete svou pozornost zaměřit správným směrem a při dalším setkání své chování změnit. Máte dvě možnosti – můžete být zajímavý člověk, nebo člověk, který se zajímá.

2.      „Všichni“ a „Kdokoli“

Při networkingových setkáních mluvte o tom, co děláte a buďte konkrétní. Při prezentaci svého byznysu zdůrazněte hlavně výhody, které můžete nabídnout svým klientům, dodavatelům a kontaktům. Hovořte s nadšením a buďte specifičtí, nezacházejte však na prvním setkání do přílišných podrobností. Dejte svým kontaktům jasně vědět, komu chcete být doporučeni, koho hledáte. NIKDY neříkejte „všem“ a „komukoli“, s největší pravděpodobností pak nebudete doporučeni nikomu. Pod pojmem „kdokoli“ a „všichni“ se nám totiž většinou nikdo nevybaví.

3.      Krátkodobé myšlení

Přemýšlejte v souvislostech a v širším časovém horizontu. Nestaňte se lovcem co možná největšího množství kontaktů abyste měli pocit, že se vám networkingové aktivity vyplácí. Důležité je vytvořit si dlouhodobý přístup. Nemůžete si dovolit zaujmout postoj „Co z toho budu mít já“, daleko přínosnější je nahradit ho přístupem „Jak vám mohu pomoci“. Efektivní lidé zaujmou „hospodárný“ přístup k networkingu, zaměří se na pěstování vztahů pro vzájemné, dlouhodobé výhody a rozhodně se nehoní za okamžitým prodejem.

 

Může se stát, že díky networkingovým klubům začnete obchodovat hned ze začátku. To je skvělé, nicméně neměl by to být váš primární zájem. Reference totiž pracují nejlépe, když se zdokonalujete pomocí již zmíněné strategie – Poznat, Porozumět a Důvěřovat. Když obdržíte reference, o které máte zájem, tak to je ten správný byznys.

 

Chcete vědět, jak dosáhnout úspěchu v networkingu? Stanovte si jasný cíl! Poradíme vám, jak na to.

E-book zdarma

Jak získat
klienty networkingem

Získejte zdarma