Business for Breakfast

Měníme atmosféru podnikání v České republice k lepšímu

Jako manažerka klubu BforB se neustále rozvíjím

Autor: Ing. Barbora Štanglová, redaktorka

Ze své první návštěvy podnikatelského klubu Business for Breakfast odcházela Jarka Elznerová poněkud rozpačitá. Ta druhá ji však zaujala natolik, že se rozhodla otevřít si svůj vlastní. Stala se tak manažerkou BforB klubu v Kroměříži.

Před zhruba třemi lety poslal Jarku do BforB její tehdejší nadřízený. K tomu, aby do podnikatelského klubu zašla, ji přesvědčil svým nadšeným líčením, jak prestižní je se vůbec do něj dostat. Proto když jí přišla oficiální pozvánka, velmi si jí vážila a byla zvědavá, co všechno ji čeká. „Moje první účast byla suchá. Připadala jsem si jako ve včelím úle, dělo se tam toho opravdu hodně. Upřímně řečeno, moc jsem nechápala program setkání a ani fungování klubu,“ vzpomíná dnes s úsměvem.

Protože však není z těch, co se rozhodují jen na základě prvního dojmu, řekla si, že do klubu vyrazí i podruhé a pokusí se proniknout do tajů networkingu. Tentokrát si dala záležet na tom, aby na podnikatelskou snídani dorazila řádně odpočatá tak, aby veškeré dění dokázala plnohodnotně vnímat. A udělala dobře. „Ze své druhé snídaně jsem odcházela nadšená, plná dojmů, emocí a s vědomím, že chci být součástí takovéhoto společenství podnikatelů.“

To, co jí na konceptu BforB zaujalo nejvíce, byl fakt, že poskytuje prostor pro setkávání podnikatelů z nejrůznějších oborů a zároveň všem přítomným ukazuje, že každý majitel či ředitel firmy je normální člověk se svými vlastními potřebami a také problémy, které řeší. A jedno mají společné – chtějí a dokáží si navzájem pomáhat. Přesně to chtěla i Jarka, pomáhat i ostatním rozvíjet jejich byznys.

Nejjednodušší cestou v takovém případě je stát se členem klubu. Nicméně pro Jarku to tak snadné nebylo. Chtěla-li se zapojit do nějakého již existujícího klubu, musela se smířit s tím, že bude na snídani dojíždět minimálně dvě hodiny. Začala se tak poohlížet po klubech, které by měla poblíž. Zde však narazila na to, že obor jejího podnikání je v nich již zastoupen. A exkluzivita oborů v jednotlivých klubech je jednou z věcí, na kterých si koncept BforB zakládá. „Nezbylo mi tak nic jiného než hledat nějaké další řešení. A tím se ukázalo otevření vlastního klubu, kde svůj obor zastoupím já a ostatní se přidají,“ vysvětluje Jarka, která již od dob studií na vysoké škole podniká v oblasti financí.

Cílem je od začátku pomáhat

Její touha podnikat a zároveň pomáhat ostatním vyústila v roce 2017 k rozhodnutí organizovat vzdělávací akce v oblasti finanční gramotnosti. Chtěla, aby se díky vzdělávání mohl běžný člověk vypořádat s nástrahami trhu a věděl, co může a nemůže. Dnes má Jarmila dvě společnosti. Tou první je Clientela z.s. a zaměřuje se na vzdělávání, které se již nesoustředí jen na finanční gramotnost. Duhou je pak GARDE CLIENTELA s.r.o. věnující se zprostředkování finančních služeb, jejich konzultace či změny, a to se zaměřením na firmy a jejich zaměstnance.

V čele BforB Kroměříž stojí Jarka již něco málo přes rok a jak sama říká, začátky nebyly jednoduché. Našla se sice spousta lidí, která se na podnikatelskou snídani přišla podívat. Na další setkávání však již neměli čas. Společně s jejím výkonným týmem však byli vytrvalí a postupně hledali lidi stejné krevní skupiny, kteří sdíleli stejné hodnoty jako oni sami. „Dnes si už členy vybíráme. Na začátku to byla opravdu strastiplná cesta, ale v současné době už máme své příznivce, kteří sami přichází s prosbou o účast na naší snídani,“ říká s radostí Jarka Elznerová s tím, že do budoucna by v Kroměříži či v nedalekém okolí otevřela ještě další klub. Je totiž přesvědčena, že spolu s výkonným týmem se jí za tu dobu podařilo vybudovat místo, kde členové – podnikatelé každých 14 dní poznávají nové lidi, budoucí přátele, kteří získávají nové informace a nachází nové obchodní příležitosti.

Zajímá vás, co role manažerky klubu BforB Jarce přináší? Odpověď je nasnadě. Je to radost z práce, neustálý osobní rozvoj a také nové kontakty. „Dostala jsem spoustu příležitostí seznámit se s novými lidmi, nahlédnout pod pokličku jiným oborům podnikání, díky čemuž neustále získávám nové informace, které bych jinde jen těžko hledala,“ doplňuje. Radost jí pak činí i to, že vidí, jak se členové jejího klubu vyvíjejí kupředu, jak získávají nové zkušenosti, zlepšuje se jejich projev a také vystupování. A to je přesně to, co chtěla, když klub zakládala - pomáhat podnikatelům v jejich dalším rozvoji.

 

Zaujala i Vás možnost mít vlastní podnikatelský klub Business for Breakfast? Zjistěte, jak se i Vy můžete stát manažerem či franšízantem tohoto konceptu.

E-book zdarma

Jak získat
klienty networkingem

Získejte zdarma