Business for Breakfast

Měníme atmosféru podnikání v České republice k lepšímu

Rozdíl mezi mítinkem 1na1 a klasickou obchodní schůzkou

9.3.2017

V našich podnikatelských klubech učíme členy jak využít ve svůj prospěch tzv. Mítinky 1na1. Jedná se o tak trošku "jinou" obchodní schůzku, než na kterou jsme zvyklí z naší běžné obchodní činnosti.

Běžná obchodní schůzka je často za účelem prodeje naší služby s potenciálním klientem. Mítink 1na1 je schůzka za účelem zjištění možnosti spolupráce. Snažíme se zjistit o tom druhém, co dělá, jak to dělá, na jakém projektu pracuje, kdo jsou jeho klienti a hovoříme o tom samém o sobě. Jedině zájmem o druhého a získávání informací můžeme zjistit, kam nás dotyčný může posunout – má kontakty na firmy, se kterými bych se rád seznámil já? Kdo jsou jeho klienti? Jakým způsobem vůbec firma pracuje? Jakým přínosem pro ně mohu být já? Mítinky 1na1 mají za úkol otevírat nové možnosti.

MÝTUS – KÁVIČKOVÁNÍ

Ačkoliv si na mítinku 1na1 můžete kávu dát, rozhodně to není bezpředmětný „pokec“ s kamarádem, ale obchodní schůzka, prostřednictvím které budujete obchodní vztah a zjišťujete další možnosti jak získat ta pravá doporučení pro vaši firmu či podnikání.

FAKT – když zapojíte 1na1 do své obchodní strategie a sejdete se nejen se členy, ale s hosty, se kterými jste se setkali na obchodní snídani, můžete získat nové kontakty a doporučení pro vaši firmu, které byste například získávali formou „cold calling“ (neohlášeného telefonátu), nebo desítkami schůzek, které vás přivedou k jednomu klientovi.

MÝTUS – všichni mi budou prodávat

FAKT – nezapomeňte, že ne všichni umí využít potenciál mítinků 1na1 a drží se klasických obchodních návyků. Proto je pro ně „schůzka“ potenciálem oslovit vás s jejich produktem. Ale vy jste profesionálové. Nenechte si tedy prodávat a zajímejte se o druhého. Jak se k činnosti dostal? Komu prodává, kdo jsou jeho klienti? Nezná někoho z řad vašich kýžených kontaktů? Mohl by vás s nimi seznámit? Pokud se sejdete s hosty, kteří byli na naší obchodní snídani, snadno pochopí váš záměr hledat doporučení a usnadnit si tak cestu k zákazníkům, protože to již slyšel na Business for Breakfast.

FAKT – rozšiřte povědomí o vaší činnosti svým kolegům v klubu. Aby vás někdo doporučil, musí mít důvod, důvěru a musí velmi jednoduše rozpoznat ve svých kontaktech kdo by mohl potřebovat vaše služby či výrobky. Udělejte si ze svých kolegů ty, kteří mohou aktivně zmínit vaše jméno, službu a vaši případnou pomoc.

E-book zdarma

Jak získat
klienty networkingem

Získejte zdarma