Business for Breakfast

Měníme atmosféru podnikání v České republice k lepšímu

Networking jako cesta k vyššímu obratu

2.10.2017

Často kolem sebe slýcháme, že nejlepší reklamou je spokojený zákazník a osobní doporučení. A právě na doporučení je založen referenční networking, díky němuž mohou podnikatelé získat nové zakázky a zvýšit tak své příjmy.

 

Pro malé a střední podnikatele platí snad výše zmíněné dvojnásob. Otázkou však je, kde získávat stále nová doporučení. Jak na to, aby vaše firma a služby byly nejčastěji doporučovány? Odpověď je jednoduchá – Investujte do referenčního networkingu.

 

Co to však referenční networking je? Jde o obchodní strategii, v rámci které kolem sebe vytváříte, budujte a hlavně udržujete kvalitní obchodní vztahy v okruhu lidí, kteří vás znají, vědí, v jakém oboru podnikáte, spolupracují s vámi a neváhají vás doporučit, když zjistí, že někdo z jejich kontaktů potřebuje produkt či službu, kterou jim můžete nabídnout. Zní to jednoduše, že? A navíc to funguje.

 

Díky správně praktikovanému networkingu může i relativně malá skupina skrývat velký potenciál. Jde totiž o úhel pohledu. Každý podnikatel, kterého znáte, má totiž za sebou řadu kontaktů. Minimálně zná desítky, možná stovky lidí, má nespočet konexí v různých firmách a je odborníkem ve svém oboru. A právě z jeho kontaktů se díky networkingu mohou stát vaši noví zákazníci.

 

Nevěříte? Zde máte důkaz. Na jednom veletrhu jsme s Business for Breakfast připravili pro jeho účastníky mini workshop networkingu. Skupina devíti podnikatelů měla kolem sebe zhruba 5000 aktivních kontaktů, tedy lidí, se kterými se osobně znali. Mimo to měli tito podnikatelé celkem 13 500 kontaktů ve svých diářích. A to je obrovský potenciál. V momentě, kdy si uvědomíte, jakou hodnotu vaše obchodní kontakty skrývají, můžete si vytvořit strategii zaměřenou na to, co uděláte proto, abyste s těmito devíti lidmi zůstali v co nejbližším kontaktu, so můžete udělat pro to, aby vás rádi a často doporučovali.

Důkazem toho, že networking funguje a přináší podnikatelům nové zakázky, svědčí i statistiky naší sítě Business for Breakfast. Zhruba za prvních devět měsíců letošního roku si naši členové mezi sebou osobně představili 2618 nových kontaktů, na podnikatelských snídaních si mezi sebou předali 4628 obchodních doporučení a kontaktů na potenciální zákazníky. Hodnota zakázek, které naši členové díky vzájemné spolupráci uskutečnili od ledna do září letošního roku, činí více než 125,7 milionu korun. Právě to je důkaz, že sdílení zkušeností a spolupráce prostřednictvím networkingu vyplácí.

 

Další zajímavé informace o networkingu můžete číst zde.

E-book zdarma

Jak získat
klienty networkingem

Získejte zdarma