Business for Breakfast

Měníme atmosféru podnikání v České republice k lepšímu

Co je networking a proč ho potřebuji?

21.9.2017

V České republice je networking poměrně mladou disciplínou, díky níž si podnikatelé vzájemně pomáhají v získávání zakázek a nacházení nových podnikatelských příležitostí. V dnešní době se tak stává klíčovým nástrojem pro menší a střední podnikatele, jak oslovit a získat nové zákazníky a nepřijít o ty stávající.

 

Co to však ten networking je? Jednoduše řečeno, jde o soubor aktivit, dovedností a určitého způsobu, jak s lidmi, které máme kolem sebe, komunikujeme. V networkingu jde o navazování, budování a rozvíjení dlouhodobých obchodních vztahů.

Při budování a rozvíjení byznysu prostřednictvím networkingových aktivit je kladen velký důraz na osobní důvěru, spolupráci, vzájemný zájem, poznání a respekt. Toto vše jsou hodnoty, díky nimž v byznysu následně vynikáme a pozitivně obohacujeme nejen své podnikání, ale i celé podnikatelské prostředí kolem nás. Networking, zejména ten referenční, nám přináší nový přístup v podnikání. Namísto prodejních technik nás učí budovat a pěstovat vztahy tak, abychom lidem svými produkty a službami pomáhali v době, kdy naši pomoc potřebují. Díky networkingu se tak stáváme těmi správnými lidmi ve správný čas na správném místě.

 

Networking se vyplácí

Cílem celého konceptu networkingu je vytvořit si kolem sebe síť („net“) kvalitních a aktivních kontaktů. Taková síť je pro podnikatele důležitá z jednoho prostého důvodu. Nic se totiž neděje izolovaně. Úspěšně podnikat ve vakuu nelze. Náš byznys je a bud vždy ovlivňován lidmi, subjekty a firmami, které máme kolem sebe. Je-li naším cílem vybudovat profitabilní byznys, budeme kolem sebe potřebovat spoustu lidí.

V takovém případě totiž chceme být obklopeni zákazníky, dodavateli a dalšími obchodními partnery, se kterými budeme spolupracovat. Networking nás naučí se všemi těmito skupinami efektivně komunikovat a rozvíjet naše vztahy tak, aby spolupráce byla přínosná pro obě strany.

Díky networkingovým aktivitám si nás lidé budou nejen pamatovat a mít dobrý přehled o tom, čím se naše firma zabývá. Budou v nás navíc mít důvěru, což bude hlavním důvodem, proč se v ten pravý čas obrátí na nás a ne na naši konkurenci.

 

E-book zdarma

Jak získat
klienty networkingem

Získejte zdarma