Business for Breakfast

Měníme atmosféru podnikání v České republice k lepšímu

Taková neobyčejná obchodní schůzka - Mítink 1na1

16.1.2018
Autor: Kamila Zárychtová

Předpokladem úspěchu v podnikatelských klubech Business for Breakfast je realizace obchodních schůzek, tzv. Mítinků „1na1“.

Jde o speciální obchodní schůzky, které se ovšem nekonají primárně za účelem prodeje. Jejich cílem je zjistit, jak si můžeme být navzájem prospěšní, v čem si můžeme pomoci, koho známe a s kým se můžeme navzájem propojit, jaké máme zkušenosti a kde si můžeme poradit, atd.

 

 

Nejdůležitější je uvědomit si, že za každým členem v klubu se skrývá obrovský potenciál v podobě stovek kontaktů, které zná, v podobě stovek úspěšně vyřešených situací a někdy až několika desítek let zkušeností v životě a byznysu. Pokud jdete s tímto úhlem pohledu na každý mítink „1na1“ se členy vašeho klubu, vždy naleznete alespoň jednu věc, ve které si budete moci poradit, nebo minimálně jednoho člověka, kterého můžete s tím druhým seznámit.

Prvním krokem k úspěšnému „1na1“ je vědět, co chci získat, co se chci dozvědět, co druhému potřebuji sdělit. Jakmile máte jasně stanovený cíl, máte obrovskou šanci, že to díky mítinku „1na1“ získáte. Možná ne hned, ale minimálně to druhému sdělíte a on si na to může vzpomenout, jakmile potká někoho, koho by vám mohl doporučit.

Druhým krokem k úspěchu na mítinku „1na1“ je ZÁJEM. Zajímejte se o toho druhého, zjistěte, na čem právě pracuje, co právě řeší, v čem právě potřebuje pomoci. Nebojte se vzít na mítink „1na1“ svůj „referenční vizitkář“ a ukázat svému 

kolegovi, kteří kvalitní lidé stojí za vámi, se kterými máte dobré vztahy, koho znáte. Jisto jistě si tam najde nějaký kontakt, který bude pro něj zajímavý a vy mu můžete dopomoci k setkání.

Třetí věcí je – nezapomínejte na sebe! Nezapomeňte mluvit o svém projektu, o tom, na čem pracujete právě vy a co zrovna teď potřebujete pro své podnikání vy. Možná to může být rada, získání zkušenosti anebo doporučení, či konkrétního kontaktu. Zde přichází vhod váš předem připravený cíl.

Čtvrtým krokem je shrnutí – zrekapitulujte si to, na čem jste se dohodli, kdo udělá co a kdy. Zapište si aktivity plynoucí ze schůzky do diáře.

 Posledním a asi nejdůležitějším bodem je aktivita. Samotný nápad a slib je super, je to ukázka možností, které vidíme a můžeme pro sebe udělat. Posuňte to však dál a zrealizujte to, co si vzájemně slíbíte. Nezapomínejte, že doporučení funguje na bázi důvěry a pokud chcete, aby ostatní pomáhali a doporučovali vám, je třeba tomu jít naproti a začít se svojí vlastní aktivitou.

 

Více informací o tom, jak využít networking ve svém podnikání, najdete v našem e-booku, který je ke stažení zdarma. 

E-book zdarma

Jak získat
klienty networkingem

Získejte zdarma